Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

Navigate / search

Pradedančiojo rinkodaros specialisto žodynėlis

Nesusimąstome, kiek daug anglicizmų naudojame. Prisipažinsiu – pati taip pat vieną kitą į eterį paleidžiu, tačiau kartais tenka būti „mytuose“, kuriuose kas trečias žodis yra sulietuvintas angliškas terminas. Tai tarsi koks naujas „trendas“.

Su Facebook draugų pagalbą surašiau dažniausiai pasitaikančius. Galbūt ne visi drįstame paklausti, ką vienas ar kitas mandražodis reiškia.  Jei ką praleidau – papildykite komentaruose.

A

Advertas – reklama

Avordas – apdovanojimas

Audoras –  lauko reklama

B

Brandas – prekinis ženklas

Brančas – padalinys, filialas

Briefas – užduotis reklamos agentūrai

Breinstormas – smegenų šturmas arba muzikos grupė iš Latvijos

Č

Čelendžas – iššūkis

D

Dairektmeilas – tiesioginė rinkodara paštu, el. paštu

Deliverinti – pasiekti rezultatą, pagimdyti

Diringas – lietuviškas filmas apie visą šitą sąrašą

Džiarpas – GRP (Gros Rating Point) reklamos kanalo pasiekiamos auditorijos dydžio rodiklis

I

Inputas – indėlis (ne banko)

J

Jūzeris – vartotojas arba interneto svetainės lankytojas

G

Gapas – atotrūkis arba džinsų „brandas“

K

Kampeinas – reklaminė kampanija

Kipiaisas – efektyvumo rodiklis (KPI – Key Performance Indicator)

Kopis / kopiraitas – reklamos tekstas

Kopiraiteris – tekstų kūrėjas

Konceptas – koncepcija

Konveržinas – konversija, parodo kokia dalis visų svetainės lankytojų atliko tam tikrą veiksmą, pvz. pirko

Kontentas – turinys

Kikofas – pradžia, pirmas susitikimas

Kreatyvas – kūrybininkas

L

Lokeišenas – vieta, lokacija

Laifstailas – gyvenimo būdas

M

Managinti – valdyti, vadovauti (nieko bendro su nagais)

Mytas – susitikimas, susirinkimas

O

Omaigad – o Dieve mano

Organikas – per paieškos sistemą (ne reklamą) į jūsų svetainę užsukusių vartotojų skaičius

Overpraisintas – nepagrįstai didelė kaina

P

Pakoučinti – motyvuoti, įkvėpti, paraginti pavaldinį atlikti užduotį

Planeris – reklaminės kampanijos planuotojas

Piaras – ryšiai su visuomene

Piarščikas – ryšių su visuomene specialistas, atstovas spaudai

Promas – reklama

Printas – reklama spaudoje

R

Reteilas – mažmeninė prekyba

Referalas – kanalas (ne reklaminis) per kurį vartotojai atėjo į jūsų svetainę (pvz. nuoroda tinklaraštyje)

Reportas – ataskaita

S

Seilas – pardavimas, išpardavimas

Soliušenas – sprendimas

Sloganas – reklaminis šūkis

Semas – reklama paieškos sistemose, pvz. Google (SEM – Search Engine Marketing)

Skoupas – projekto apimtis

Statusas – projekto stadija, būklė

T

Taskas – užduotis

Targetas – tikslinė auditorija

Trafikas – interneto svetainės lankytojų skaičius

Trendas  – tendencija

Tymas – komanda (ne futbolo)

U

Upselinti – parduoti daugiau

Užbūstinti – padidinti, pakelti (pvz. pardavimus)

Leave a comment

name

email (not published)

website