Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

Navigate / search

5 mitai apie socialinius tinklus

Žinoma, tų mitų yra kur kas daugiau, bet iš savo praktikos galiu išskirti penkis pagrindinius.

1. Socialiniai tinklai – galimybė reklamuotis nemokamai, todėl turime ten būti.

Kaip ten apie tuos nemokamus pietus sako? Taip ir su soc. medijomis – tam, kad jūsų žinutė prašmėžuotų kam nors po akimis, turite ką nors pastoviai įmesti į eterį. Tas pastoviai yra ne vieną, o kelis kartus per dieną. Facebook žinutę pamato vos trečdalis jūsų puslapio „fanų“, taigi, jei norite pasiekti auditoriją, jūsų žinutės šiame socialiniame tinkle turi pasirodyti mažiausiai 2-5 kartus per dieną, Twiter‘yje dar dažniau, o tai reiškia nemažas laiko sąnaudas. Be to, šioje erdvėje konkuruosite su begale puslapių, todėl norėdami operatyviai surinkti fanus turėsite skirti biudžetą reklamai.

2. Facebook fanus galima nusipirkti.

Ir taip ir ne. Nusipirkti galite. Dabar rinkos kaina už 1000 yra kažkur 40-50 Lt. Jei kada nors matėte ant savo „sienos“, kad jūsų draugas pažiūrėjo kokį nors vulgarų, šokiruojantį video, tai greičiausiai jis ant tokių fanų pardavėjų ir užsirovė. Prekyba fanais vyksta maždaug taip: gudrus, jaunas programišius įmeta į tinklą kokį nors intriguojantį video. Jūs negalite atsispirti nepažiūrėję (vyrai – jei tai susiję su moteriškomis grožybėmis, moterys – jie tai susiję su Marijonu, Donatu Motvydu ir pan.). Kažką spaudžiat, pažiūrit video, bet tuo pačiu, patys to nežinodami, prisijungiant prie kokio nors Facebook puslapio. Jei taip susipirkote fanų būrį, dalis jų laikui bėgant atsijungs, nes jiems buvo įdomi kokia Pikul, o ne turinys jūsų Facebook puslapyje. Na o jei neatsijungs – nauda iš jų menka. Jie tikrai nebus aktyvūs, nekomentuos ir nesidalins jūsų turiniu.
3. Niekas nesinaudoja Twitter.

Nors socialinis tinklas Twitter yra labai populiarus JAV ir Europoje (į skaičius per daug nesigilinu, bet jei jums įdomi statistika rekomenduoju šį straipsnį), mūsuose paplitusi nuomonė, kad Lietuvoje niekas juo nesinaudoja. Tai netiesa. Twitter Lietuvoje yra populiarus tarp jaunimo (moksleivių ir studentų), IT žmonių ir žurnalistų. Šis mikro blogų tinklas yra patogus būdas sekti savo dievinamų įžymybių gyvenimą arba naujienas. Tad jei jūsų auditorija apima nors vieną iš mano paminėtų grupių – pradėkite „tvytinti“.

4. Lietuviai nesupranta Foursquare.

Foursquare naudojamas tik išmaniuosiuose telefonuose, todėl nenuostabu, kad jis nėra toks populiarus kaip kiti socialiniai tinklai – juk išmaniaisiais Lietuvoje naudojasi vis dar palyginus nedaug žmonių. Tačiau tie, kurie turi išmaniuosius, tikrai supranta Foursquare, va kas tikrai jo nesupranta, tai prekybininkai. Šis tinklas yra puiki priemonė pritrauki lankytojų ar pirkėjų ir populiarinti savo vardą per specialius pasiūlymus. Tačiau Lietuviškame Foursquare nyku kaip dykumoje, vos vienas kitas „special offer“, o apie galimybę gauti naudos iš Foursquare nei vienoje prekybos vietoje dar neteko matyti informacijos. Keista, juo labiau kad kai tik užsiregistruoji mažmeninės prekybos tinklą Foursquare, paštu atekliauja lipdukų krūvelė. Nemokamai.

5. Pinterest? Koks dar Pinterest?

Vos startavęs šis socialinis tinklas tapo rimtu konkurentu Facebook ir Twitter. Tai gražių nuotraukų, receptų ir rankdarbių karalystė, kurioje gyvena kur kas daugiau moterų nei vyrų. Lietuvoje Pinterest taip pat dar tik įsibėgėja (su juo bando konkuruoti lietuviškas klonas Loveit), todėl nenuostabu, kad daug kam tai tikrai naujiena. Jeigu jūsų klientės moterys, privalote čia būti. Jei norite praplėsti rinkos horizontus – tuo labiau. Kaip ir kituose socialiniuose tinkluose, taip ir čia turėsite padirbėti su turiniu. Pinterest mėgsta gražias, emocingas ir įkvepiančias nuotraukas, paveikslėlius bei citatas.

Leave a comment

name

email (not published)

website