Your browser (Internet Explorer 7 or lower) is out of date. It has known security flaws and may not display all features of this and other websites. Learn how to update your browser.

X

Navigate / search

Neturistinės atostogos Graikijoje (2). Nisyros sala: Mandraki ir Pali.

Čia praleidome nemažai laiko

Po vakarykštės kelionės miegojome ilgai. Kai atsikėlėme, pirmas dienotvarkės punktas buvo pusryčiai, tad šokome ant motorolerio ir nurūkome į miesto centrą – tai kokių 500 m. pakrantė su jachtų prieplauka vienoje pusėje ir šešiomis tavernomis kitoje. Mūsų svarstymams kurioje iš jų papusryčiavus galą padarė ant A4 lapo atspausdintas užrašas „free wi-fi“. Ko jau ko, o tokio civilizacijos lygio šiame mažame kaimelyje tikrai nesitikėjome! Užėjome į „Afroditi“ (itin populiarus tavernų pavadinimas). Pagyvenęs, prie durų su kavos puodeliu rymojęs vyriškis, atnešė meniu ir paaiškino kaip prisijungti. Prie gretimo staliuko sėdėjo du graikai su vandens stiklinėmis. Atrodė, kad savo komentarais jie taip pat dalyvauja restorano šeimynos gyvenime: štai iš mokyklos grįžta įmitęs anūkėlis ir apsisukęs ruošiasi lėkti į pliažą nardyti, mama neleidžia, anūkėlis pyksta, tie du graikai kažką irgi aiškina. Su motoroleriu grįžta tėvas, su visais emocingai padiskutuoja ir pasisodinęs ant motorolerio apsižliumbusį bernioką bei vyresnę jo seserį, kažkur išvažiuoja.

Taverna "Afroditi". Kartą čia užėjęs, visada būsi pasitinkamas kaip senas draugelis

Paskaitėme meniu ir netikėtai lengvais turėję būti pusryčiai virto sočiais pietumis. Mano įdaryti pomidorai, kuriuos pagamino ir atnešė to kaprizingo vaikėzo močiutė, buvo rieboki, bet labai skanūs, ryžių įdaras pagardintas šviežiomis žolelėmis. Kitas A4 lapas tavernoje skelbė, kad čia galima pasinaudoti skalbimo mašina (7 eurai) ir net dušu – turbūt šios paslaugos skirtos prisišvartavusių jachtų gyventojams.

Pali kaimas Nisyros saloje. Pažymėjau viešbutį, kuriame gyvenome

Sekanti stotelė – Petastra Moto Rentals. Buvome sutarę, kad užsuksime susimokėti už motopyrdos nuomą. Simpatiška graikė pakvietė į ofisą. Išsiaiškinome, kad jos vyro, su kuriuo vakar susipažinome, vardas yra Stavros. Mums beplepant jis parzvimbė ant vieno iš tų dviračių birbalų, paklausė kaip reikalai ir pripūtė mūsų ratus. Išlėkėme į salos „sostinę“ Mandraki, mat vakar vėlai atvažiavę nepastebėjome, kad šalia alkoholio yra ir maisto parduotuvė (kas kam rūpi, ar ne?), todėl nusprendėme maisto ieškoti didesniame mieste.

Motoroleriai - populiariausia transporto priemonė saloje. Matyt našlės, visada apsirengusios juodai.

Mandraki yra didesnis ir gyvesnis miestelis nei Pali, kuriame gyvenome. Čia daugiau viešbučių, restoranų ir žinoma – turistų. Mandrakyje yra uostas, senovinės pilies liekanos ir vienuolynas, kurių pažiūrėti du kartus per dieną atplūsta turistų minia. Na o mes įlindome į nuošalias gatveles, kurios atrodė visiškai taip pat, kaip tos, kurias galima išvysti turistams apie Graikiją skirtose interneto svetainėse – siauros, gėlėtos, su mėlynomis langinėmis, gėlių vainikėliais ant durų ir savo teritorijoje atsipūtusiais katinais. Apsipirkome nedideliame „market“, bet vaisių gauti nepavyko, nes grįžtant „fruit market“ jau buvo užsidaręs siestai, ant durų kabėjo telefono numeris – nusprendėme nežadinti.

Graikiški namai ir kiemai papuošti gėlėmis.

Stavros žemėlapyje nurodė, kad iki geriausio laukinio pliažo reikia tiesiog važiuoti keliu, kol jis pasibaigs (Nisyros saloje yra tik du asfaltuoti keliai). Nuvažiavę 2-3 kilometrus, kirtę matyt ūkininkui priklausančias žemes, kuriose prie jūros gerai laiką leido laisvos karvės ir kiaulės, atsidūrėme nuostabiame laukiniame pliaže. Pasisveikinę su vienintele besideginančia porele, rankšluosčius pasitiesėme ant akmenuoto kranto.

Dieną buvusios tuščios Pali tavernos vakare sušurmuliuoja prancūzų, vokiečių ir italų kalbomis. Daugiausiai tai pagyvenę turistai. Negi ir mes pagal savo atostogų poreikius jau esame pensininkai? Šį kartą pasirinkome kitą wi-fi restoraną „Captain‘s House“ (turbūt antras pagal populiarumą pavadinimas), kurio šeimininkas prisistatė su slaptažodžiu vos tik spėjome išsitraukti savo išmaniuosius ir išvardino šviežią dienos laimikį. Pasirinkau kalmarą, o mano vyras „like calmar, but small, same family“. Patiekalai buvo labai paprasti – jūros gėrybės tiesiog išvirtos aliejuje, patiektos su ryžiais ir keptomis bulvėmis – bet tikrai labai skanūs. Jūros gėrybės minkštutės ir kvapnios, nėra net ką lyginti su tom šaldytom, kurios pagamintos virsta padangos gabalu. Pakeliui namo užsukome į parduotuvę vyno, riebalams išskaidyti. Retsinos pirkti nesiryžau, užtat radome 5 litrus vietinės gamybos balto už 10 eurų. Griebiau tą poką ir išdidžiai parsivežiau ant motorolerio sėdynės.

Žymusis Mandraki vienuolynas ir vėjyje besiplaikstantys aštunkojai.